Wednesday, May 17, 2017

Japanese style restaurant [Marumatsu] / 和風レストラン 「まるまつ」

Winter in Aomori is no laughing matter, but now that we have a car, we don't have to walk in the snow. My wife and I continue to explore our new city (my wife's old city) as I also continue looking for a job. Today, we went shopping with my mother-in-law and decided to have lunch at yet another chain restaurant called [Marumatsu].

冬の青森は笑いことじゃない。でも車を購入してから、私たちは雪の中に歩くことはなくなりました。自分の新しい街にいろんな冒険をしてます。妻の実家ですから、妻にとって懐かしい街かも知りません。今日は3人で買い物したら、昼食の時間になりました。今日は近くにあったチェイン店の店、和風レストラン「まるまつ」に行ってきました。








I was in the mood for something a little more western so I ordered the beef stew set which includes a large bowl of rice, a salad, miso soup and some pickled radishes.

自分はちょっと洋風の気分だったので注文したのはビールシチューセット。セットにごはんとサラダ、味噌汁とお新香付きです。


My wife ordered the sushi tenzaru lunch. The sushi consisted of maguro, squid and shrimp. The set included soba with some tempura as well.

僕の妻が注文したのはすし天ざるランチ。寿司のネタはマグロ、イカとエビ。あとはざるそばと天ぷら。


My mother-in-law decided to order the tempura set which also included chawanmushi which is an egg custard dish.

義理の母の注文は天ぷら定食。


It was all pretty good. Nothing fancy, but large portions at an inexpensive price.

普通に美味しかった。豪華っていう感じではないですけど、量が多くて、値段も結構リーゾナブル。


Bon Appetit!

いただきます!

No comments:

Post a Comment