Wednesday, May 10, 2017

Hamburger Steak Restaurant [Bikkuri Donkey] / ハンバーグのレストラン 「びっくりドンキー」

In case you missed it. Me and my new suit as I go job hunting after moving to Aomori.

見逃した人々に。スーツ姿の私。青森に来て就職活動の始まり。


This was one of my wife's favorite places to eat when she was still living in Aomori. There was never a branch close to our apartment in Tokyo. This is a chain restaurant called [Bikkuri Donkey]. Their specialty is hamburger steak. I still think its a shame that my wife didn't want to go to Gold Rush when we still lived in Tokyo too. I'm not sure which one I like better. If I had to choose, I would probably choose Gold Rush.

妻がまだ青森に住んでてころ、ハンバーグと言えば「びっくりドンキー」と言ったことがあった。東京のアパートの近くにびっくりドンキーはありませんでしたば、東京の人は多分びっくりドンキーより「ゴルド・ラッシュ」を選ぶ気がする。残念ながら、自分の妻はゴルド・ラッシュに行ったことがない。僕もドンキーは好きだけど選べる権利があれば、僕は分ゴルド・ラッシュに行く。


Tonight for dinner, I decided to try their fondue style cheese hamburger steak.

この夜の夕飯はフォンデュ風チーズバーグディッシュ。


Dinner is served with a salad.

夕飯セットにサラダ付き。


And soup as well.

とスープ付きでした。


I also had a dessert on this occasion - a mixed berry ice cream sundae.

この日はデザートも食べました。食べたのはミックスベリーソフト。


Bon Appetit!

いただきます!




Checking out the moon when we got home.

うちに着いたら、月が綺麗と思ってつい写真を撮りました。

No comments:

Post a Comment