Thursday, May 11, 2017

Izakaya [Takakyu] / 「たか久」

More Aomori culinary adventures. My wife said this was one of her favorite favorite restaurants when she was still living here. Apparently another chain restaurant with three branches in Aomori City. We decided to have dinner here one night.

青森飲食店の冒険。妻が青森に住んでたころこの店も良く行ったと教えてくれました。青森のチェイン店の和食レストラン。青森市に3軒もあります。一月の中旬僕が初めてここで食べに行きました。どういう料理があるかまったく分からなかったので、ちょっと楽しみにしてました。

As you can see, it was still in the middle of winter when we went here.

写真を見れば分かると思いますが、行った時はまだ真冬でした。




Look, its a restaurant with the plastic food in a display case. The building was so retro, as was the interior. However, I like that kind of atmosphere.

見て。ディスプレーケースに料理サンプルがある。ビルも結構レトロの感じで、店内もそうです。でも、僕はそういう雰囲気が大好き。


My wife and I had the nabeyaki udon. Always a good choice during the winter.

僕と妻は鍋焼きうどんを注文しました。やっぱり冬はこれで決まり。


My mother-in-law had the udon set which included a bowl of rice, tempura, oshinko, and sashimi. I think I will order that dish the next time we come here.

義理の母が注文したのはうどんセット。これも豪華でした。天ぷら、刺身、お新香、とライス付きですよ。今度行ったら僕はこれを注文しようかな。

Bon Appetit!

いただきます!

No comments:

Post a Comment