Monday, November 12, 2018

Wandering around Hirosaki / 弘前でブラブラ

After lunch, I wanted to take my wife to the old library and to see the models of the miniature buildings that I discovered when my friend Don had come to visit me recently.

ランチを食べ終わったら妻に旧弘前図書館とそのビルの裏にあるミニアチュアの建造物を見せてあげたかったの。この間友達のドンが日本に遊びに来たとき初めて見たところでした。


When we were checking out the miniature buildings, we met a man who was walking his pet turtle.

ミニアチュア建造物を見ながら、亀を飼ってるおじさんと出会いました。










Touching the turtle!

亀を触った!




I couldn't resist! It's Gamera in Hirosaki!!

やるしかなかった!ガメラが弘前に参上!!


Exploring the second floor of the old library with my wife.

旧弘前図書館の2階を探索しました。






Wouldn't be a bad place to live.

住み心地が良さそう。


Then we went through the free museum housing festival floats.

そして弘前山車展示館に行ってきました。






Some autumn colors at the Fujita Memorial Gardens which we didn't go to this time around. We were headed to a place called Seiganji Temple.

藤田記念公園の紅葉は公園外で見てました。私たちの目的地は誓願寺というお寺。


But we came across Senguin Shrine first.

でも最初にお参りしたのは専求院。




Enma Daiou / 閻魔大王




Getting closer to our main goal.

目的地に近づいた。


The main gate to Seiganji Temple, which is a nationally designated important cultural property.

誓願寺の山門。国指定重要文化材。










A monument to the heike biwa, a traditional Japanese instrument that is similar to a lute.

平家琵琶の碑。


Temple Seal from Seiganji Temple / 誓願寺の御朱印


On the temple grounds of Ryusenji Temple.

龍泉寺の境内。





And then it was a walk back to the car and finally the drive back home.

そして車に戻って、うちに帰って、今日の冒険が終了致しました。

No comments:

Post a Comment