Sunday, August 26, 2018

Don's Aomori Visit (Day 3 Part 2) / ドン 青森紀行 (三日目 パート2)

After exploring Osorezan and having lunch and ice cream, it was time to head to our next destination, the Wakinosawa Village Wild Monkey Park.

恐山の探索も終了して、ランチも終えて、アイスも食べた。これから次の目的地を目指す。それが脇野沢野猿公苑。

There is also a wild boar park near here too but we only went to the monkey park. But wait, Don has become a Japanese macaque!!

近くにイノシシの館もありましたが、私たちは野猿だけに行きました。でも待てよ。ドンがニホンザルになった!!


Oh no! I've become a Japanese macaque too!

あっ!俺もニホンザルに変身した!!





I think it was too hot even for the monkeys to play.

暑すぎて、猿たちものんびりしたました。



















The monkeys were so cute. There was a sign that said seven new monkeys had been born.

猿たちは超可愛い。今年は7匹の猿も生まれた。














Another ice cream break before making the long drive back to Aomori City. We also ordered the same flavor - melon.

暑いからやっぱり例のアイスタイム。今度の味はメロン。


Okay, Don and my wife ordered the melon soft serve. I decided to have a caramel soft serve instead.

ドンと僕の妻はメロンソフトを注文しましたが、自分はキャラメルを選んだ。


On our way back, we made a short stop in Ominato to check out the Japanese destroyers.

帰りの途中ちょっと大湊で寄り道しました。自衛たの基地があり、海軍の軍艦を見に行きました。







Tomorrow will be Tuesday, July 31st. It will be my last day of work before my six day holiday. My wife is also scheduled to work tomorrow. I won't get off work until 9pm and my wife at 6pm so Don will be on his own tomorrow.

明日は火曜日、7月31日。僕と妻は仕事あります。僕が仕事終わってから6連休に入りますが、明日の仕事上がりの時間は夜9時。妻も夜6時までだ。ということで明日はドンの一人自由行動だ。

No comments:

Post a Comment