Monday, April 17, 2017

Soba shop [Kogintei] / そば処 「小巾亭」




On our way back from the Hakkodasan Snow Corridor, we decided to have lunch at this soba shop called [Kogintei]. My wife highly recommends it. This branch is near the east bypass. There is another closer to our house but after lunch we plan on having desert at a small ice cream shop located near Asamushi.

八甲田雪の回廊から街に戻ったら丁度昼食の時間でした。妻のおすすめのそば処に行きました。店の名前は「小巾亭」。この店は東バイパスの近くにある。西バイパス店は家に近いですが、デザートは浅虫方面にあるソフトの店行く予定なので、ここで一旦休憩。


My wife and I ordered the same dish. Ten-zaru soba. This is soba with tempura. Very delicious and quite filling.

僕と妻は同じものを注文しました。天ざる。ここの蕎麦は最高に良いですよ。天ぷらもザクッとの食感がなんとも言えない。


My wife says its the best soba shop in Aomori City.

青森市ならここ一番美味しいと僕の妻が言う。


Bon Appetit!

いただきます!

No comments:

Post a Comment