Monday, March 4, 2024

Aomori Winter 2018 / 靑森冬 2018年

I thought winter might be over this year but it snowed again this morning and it's already the fifth day into March. So, I decided to look back on the other winters my wife and I spent in Aomori to the differences. It appears to me that 2018 was the heaviest snowfall I've seen to date. 

冬がもう終わったと想ったら、昨日の夜また雪が降り、今朝は2時間くらい雪かきしました。東京から靑森に引っ越して、前の冬はどういう感じだったかを気になって、一番雪が多かったのは2018年の1月くらいだったと想う。


Our front yard. 

玄関前。

You can't see the guardrail at all yet. I have yet to make a slope to dump the snow. 

ガードレールが全く見えない。まだ雪捨て場の坂も作ってない。


Snow shoveling might be a chore to some but I actually enjoy it. And the winter scenery in Aomori City is beautiful. 

雪かきやがる人は大勢いると想いますが、僕は雪かきするのが結構好き。あと靑森の冬景色は最高。




I was still a novice at slope making but I learned from my mother-in-law and my own mistakes. 

まだ坂作りは下手な俺だったが、義母と自分が何回をやるうちに段々上手くなったと想う。


No comments:

Post a Comment