Friday, July 17, 2020

Ramen Shop [Zetton] / 麺や「ゼットン」(絶豚)

I think this was a ramen shop that either my friend Yukio or my brother-in-law Jun recommended. As I was still new to Aomori, checking out the different ramen shops is something that highly interests me. Today, we went to a ramen shop called [Zetton]. Their main style of ramen is the niboshi chuka (sardine-based broth Chinese noodles).

このラーメン屋は確か友達の幸男か義理の弟の淳がおすすめした店です。また青森に引っ越したばっかりなので、新しいラーメン屋行くのが凄い楽しい。今日は麺や「ゼットン」に行きました。店に絶豚でも書かれてるがメインのサインはカタカナ。青森市緑にある店です。メインは煮干し中華そば。





But I saw this menu for a belly noodle and it looks really good so I ordered this. It's made with a chicken broth and is roasted as well. 

でも僕の目にこのメニューが入りました。鳥だし炙り中華のバラそば。もちろんこれを注文しました。


Check it out. They weren't kidding about it being roasted.

見て見て。本当に炙ってる!


We've only gone here one time. I really liked it and I liked the atmosphere of the place but my wife wasn't of the same mind. I do want to check it out at least another time. 

この店は一回しか行ったことない。俺は結構気に入りましたが、妻はそうでもなかったみたい。でもやっぱりもう一度行ってみたい。


No comments:

Post a Comment