Friday, September 8, 2017

Ristorante [Orukesuta] 2nd Visit / リストランテ 「オルケスタ」2回目

A few days after Valentine's, my wife and I decided to have lunch at one of her favorite restaurants when she was still living in Aomori. A Spanish restaurant called [Orukesuta]. We wanted to come here for lunch for the combination plate specials. As their were two different lunch specials, I ordered the A lunch while my wife ordered the B set.

バレンタインデーの直後、僕と妻がまたランチで外食に出かけました。妻がまだ青森に住んでたころの好きなスペイン料理店の「オルケスタ」に行きました。これは青森に引っ越して2回目の来店。以前来た時、ランチセットが気になって、その為に来ました。1,100円でワンプレートランチが2種類あて、僕がAランチを頼んで、妻がBランチを注文。


There were no other customers when we went, however, my wife did tell me that the place does get crowded during dinner time. I rather enjoy the quiet atmosphere.

私たちが行った時、全然混んでませんでした。妻によると、夜のほうが賑やかみたい。昼の静かな雰囲気も良いです。


Wall art with wine bottles.

壁にワインボトルでお洒落の飾り。


Salad was served first. It was topped with the restaurant's own dressing (at least I think it was).

サラダが最初に出てきまして。店の特性のドレッシング(と思うけど)、が美味しかった。


The soup is simple but still looks stylish.

スープもシンプルでお洒落。


Todays One Plate Lunch Menu / 本日のワンプレートランチ


Starting from the top left and going clockwise, my lunch consisted of a Spanish omelet, chicken simmered in a tomato broth, pasta with mushrooms, seafood paella, and of course as this is Aomori, grilled scallop on the half shell in the center of the plate.

左上から時計回りにスペインオムレツ、若鶏のトマトソース煮、きのこのパスタ、魚介パエリアそして青森県なので、プレートの真ん中に帆立の貝焼きがありました。


Also starting from the top left and going clockwise, my wife's B set lunch plate consisted of eggplant topped with cheese, shrimp gratin, spaghetti with basil, paella with squid ink and grilled scallop on the half shell.

同じく、左上kら時計回りに妻のランチプレートはなすのチーズ焼き、えびグラタン、バジリコスパゲッティ、イカスミパエリアと帆立の貝焼き。

Bon Appetit!

いただきます!

No comments:

Post a Comment