Friday, December 4, 2020

Chinese Restaurant [Kichun] / 中国料理「吉慶(きっちゅん)

Recently, my wife and I bought these Aomori City gift coupons for 10,000yen and received 13,000yen in exchange. The coupons are good at a number of different shops including many different restaurants.  She saw an ad on television where a Chinese restaurant called [Kichun] was promoting a ramen dish with oysters called "kaki onmen". As I told my wife, I would treat her to lunch sometime, that sometime was now. I also ended up treating my mother-in-law as well. 

景気の復興のため青森市がギフト券を販売してました。一万円を買うと一万三千円分のギフトカードを貰える。カードはいろんな店で使用出来る、デパートやスーパー、そして飲食店も。妻がテレビである中華料理店の宣伝を見てました。旬の食材の牡蠣を使って、牡蠣温麺が食べたいって。この間、そのギフト券で僕がランチが夕飯をご馳走してあげるから、ランチが僕のおごりになりました。その日は義理の母も一緒でした。店の名前は「吉慶」(きっちゅん)。


[Kichun] is located on the second floor of the Aomori Kokusai Hotel. 

「吉慶」は青森国際ホテルの2階にあります。




My wife said the oyster ramen looked really good when she saw the ad on television, but she was not impressed with the actual dish. 

妻がテレビで見たときは凄い美味しそうに見えたが、実際食べてみたら感動するほとではなかったと言ってた。


My wife was surprised that I actually ordered the sweet and sour pork set as she knows I'm not that fond of vinegar. 

僕が酢豚のセットを注文たら妻がびっくりした。なぜと言えば、僕が大の酢嫌いと分かってるから。でもなぜか食べたかった。


Sweet & Sour Pork / 酢豚


Dessert was annin-dofu.

デザートは杏仁豆腐。


Bon Appetit!

いただきます!

No comments:

Post a Comment